Boxtel boekt maximaal resultaat in Wijbosch

WEC 1 (zon)

4e klasse F

20 oktober 2019 14:30

Zondag was de selectie van Boxtel afgereisd naar Wijbosch, voor een wedstrijd tegen het vaandelteam van WEC. Volgens de thuissupporters heeft de ploeg voornamelijk moeite met scoren, wat later in de wedstrijd ook zou blijken. Met druk zetten heeft WEC echter geen problemen, wat in de 1e 5 minuten al tot 2 corners resulteert. Deze zijn echter zonder gevaar, en de wedstrijd komt wat meer in evenwicht. Over en weer zijn er wat afstandsschoten en pogingen, maar de openingsgoal valt voorlopig niet. Na een half uur is er een curieus moment als Tom van Rijswijk vanaf een 30 meter een zondagsschot produceert. De bal gaat richting het doel om uiteindelijk, met wat hulp van de keeper, op de lat uiteen te spatten. Even daarvoor is er al geel voor een speler van WEC, na een wel erg stevige ingreep. Nog voor rust loopt ook Jesse van Homelen hier tegenaan, na vermeend commentaar op de leiding. Nog voor rust komt Boxtel nog op voorsprong. Van Homelen neemt een korte corner en krijgt de bal terug. Hij bedenkt zich geen moment en schiet de bal in de korte hoek voor de 0-1. Met deze, toch wel fijne tussenstand, gaan beide ploegen de rust in.

Een aantal minuten in de 2e helft moet Haike van Heesch, licht geblesseerd, het veld verlaten. Zijn plek op het veld wordt ingenomen door Robin v.d. Laak, wat achteraf een gouden wissel blijkt. Even later gaat Jesse van Homelen op links goed door, en geeft de bal in de loop mee aan Lars van Hamond. Deze worstelt zich langs zijn tegenstander en haalt de achterlijn. Hier aangekomen weet hij de bal voor te krijgen. Voor het doel staat v.d. Laak die de, toch niet gemakkelijke, bal tegen de touwen jaagt. De 0-2 staat op het bord, en voor WEC is het nu echt alle hens aan dek. Na een uur spelen blijkt dat de gele kaarten nog niet op zijn, want ook Jari Klijmij krijgt er een na een overtreding. Boxtel wisselt nog een keer en Stefan Persoons staat zijn plaats af aan de nieuwe Zuid-Europese aanwinst van Boxtel, kort gezegd Raul. Goed een kwartier in het veld had hij er in principe ook makkelijk weer af gekund. Na een overtreding op hem, niet gehonoreerd door de arbiter, besluit hij verhaal te halen via een overtreding zijnerzijds. Waar hier gemakkelijk de rode getrokken had kunnen worden, blijft het slechts bij een gele. WEC begint aan het slotoffensief en dringt Boxtel weer terug op eigen helft. Boxtel houdt echter voet bij stuk en weet wederom de 0 te houden. Als er na 90 minuten het eindsignaal klinkt, heeft de ploeg uit Boxtel toch weer een goed resultaat behaalt.

Volgende week is er hopelijk een vervolg hierop en speelt Boxtel thuis tegen SC Elshout, met de aftrap om 14:30 uur.