Boxtel sleept op de valreep 3 punten binnen

VCB 1 (zon)

8 maart 2020 14:30

Zondag speelde Boxtel wederom op het kunstgrasveld aangezien het hoofdterrein door de regenval niet bespeelbaar was. De tegenstander deze middag was VCB uit Biezenmortel, welke momenteel nog in de gevarenzone van deze competitie verblijven. In het eerste kwartier van de wedstrijd is hier echter nog niet veel van te merken, met 2 ploegen die maar weinig creëren qua kansen. Het moet gezegd worden dat VCB zich, gedurende het verdere verloop van de wedstrijd, regelmatig bedient van de nodige noodgrepen. Met name Lars van Hamond moet het regelmatig ontgelden dankzij de verdedigers van VCB. Na een half uur denkt Boxtel ook een penalty te krijgen maar scheidsrechter Timmers ziet er geen overtreding in. Meteen hierna is er wel het eerste geel van de wedstrijd voor John Verlouw van VCB na commentaar op voorgenoemde. Zo’n vijf minuten voor het einde zijn er nog een tweetal vrije trappen van Jesse van Homelen. Bij de laatste gaat de bal via de lat over maar het net wordt in de eerste helft vooralsnog niet gevonden. Het is wel Boxtel die nu min of meer de wedstrijd bepaalt, maar gaat toch met 0-0 naar de thee.

Meteen na de aftrap gaat Boxtel onverdroten door met druk zetten en het zoeken naar een opening in de defensie. Het is ondertussen ook duidelijk dat Haike van Heesch is gewisseld in de rust voor Tom van Rijswijk. Boxtel probeert het wel, maar weet de Biezenmortelse muur niet te slechten. Na een uurtje spelen is er weer een kans te noteren voor Boxtel. Na een vrije trap die in de 16 valt, weet Rick van Hamond met een snoekduik deze te koppen. Zijn inzet gaat echter in de verre hoek langs de verkeerde kant van de paal. Een aantal minuten later is het zijn broer Lars die aan de rand van de 16 begint te soleren. Na een drietal verdedigers in het bos te hebben gestuurd, gaat ook zijn inzet over het doel. Rond de 75e minuut past Boxtel nog een wissel toe en verlaat Jesse van Homelen het veld. Op de linksbuitenpositie neemt Robin van de Laak zijn plaats in. Enkele minuten later blijkt hij een gouden wissel te zijn! Na een al goed ingeschoten vrije trap laat keeper van Overveld de bal los en staat Robin van de Laak op de goede plaats om de 1-0 binnen te schieten. Vlak voor het einde had hij nog betrokken kunnen zijn via een assist. Na een diepe bal raast hij in sneltreinvaart langs zijn tegenstander. Vanaf de achterlijn weet hij de bal nog perfect voor te krijgen. Deze komt voor de voeten van Valentijn Waals maar deze ziet zijn schot, goed gestoord door een verdediger, langs de goal rollen. VCB heeft uiteraard in het slotoffensief nog de nodige haast met de daaruit voorkomende overtredingen maar weet voetballend geen vuist te maken. Na wat tijd te hebben bijgeteld fluit, de overigens niet bijster sterk fluitende, arbiter Timmers voor het einde. Ondanks een niet hoogstaande wedstrijd kan Boxtel toch weer 3 punten bijschrijven.

Volgende week 15 maart speelt Boxtel een uitwedstrijd tegen SC Elshout met de aftrap aldaar om 14:00 uur.