Boxtel zet zegereeks voort

OSC'45 1

10 november 2019 14:30

Zondag kwamen de tegenstanders van RKSV Boxtel uit den Bosch, te weten OSC’ 45 welke hun thuishaven in Orthen hebben. Lager geklasseerd dan Boxtel, maar Boxtel verkeert momenteel in de positie dat meerdere ploegen dit zijn. Waakzaamheid is echter geboden wanneer onderschatting op de loer ligt. Dit is echter niet het geval bij Boxtel, die elke wedstrijd hetzelfde ingaan. Zo ook deze zondag als Boxtel meteen druk begint te zetten, zonder Jesse van Homelen die de laatste wedstrijden een goede indruk achter liet maar geblesseerd is. In de eerste helft van de wedstrijd gaat het spel wat heen en weer, en is het Boxtel wat na een klein half uur toch wel de overhand krijgt. Het moet gezegd worden zonder echte kansen, wat er in resulteert dat beide ploegen gaan rusten zonder te scoren. De kansjes die er waren voor Boxtel, maar misten de nodige overtuiging.

Meteen na de rust vallen er 2 kansen te noteren, zowel voor Boxtel als voor OSC. Waar het 1-1 had kunnen staan, blijft de openingstreffer vooralsnog uit. Een paar minuten hierna krijgt Raul Gomez Sanchez een gele kaart, na een erg onhandige overtreding. Boxtel blijft zoeken naar een opening, net zoals OSC overigens. Aan de kant van de Bosschenaren is het Mark van den Hoven die zich regelmatig meldt, maar hij staat hier zowat alleen in. In de 2e helft is OSC ook bijna niet in de 16 bij keeper Raymon Strik te bekennen. Na een klein half uur past Boxtel een dubbele wissel toe, en nemen Daniel Foster en Rick van Hamond de plekken in van Rowi van de Besselaar en Robin van de Laak. Ook OSC wisselt en hier is het Sander-Gianni Lubbers die zijn plaats afstaat aan Fouad Arbib. Na een 70 minuten komt Boxtel uiteindelijk, niet onterecht, op de 1-0 voorsprong. Na een vrije trap van Stefan Persoons komt de bal uiteindelijk bij Raul Gomez Sanchez die de bal in de korte hoek binnen schiet. Kort hierna krijgt Boxtel de ene na de andere corner, maar de bevrijdende goal valt hier niet uit. Ook na 80 minuten als Raul een schitterende steekpass op Daniel Foster geeft valt hij niet. Foster neemt de bal goed mee, maar ziet zijn inzet voorlangs gaan. Rond het einde moet Boxtel noodgedwongen nog een keer wisselen, als Haike van Heesch licht aangeslagen van het veld moet. Zijn vervanger is Sven van Heesch, een speler uit de JO17-1. Boxtel beperkt zich nu tot verdedigen als scheidsrechter Schoenmakers behoorlijk wat tijd bijtelt, en komt zelfs nog met de schrik vrij. Na een inzet van OSC wordt de bal na te zijn gekopt, door keeper Raymon Strik van de lijn gepakt. Uiteindelijk fluit de arbiter en boekt Boxtel wederom een zwaarbevochten, maar zeker terechte, overwinning.

Volgende week breidt Boxtel hopelijk deze “winning streak” uit als de ploeg tegen VCB uit Biezenmortel speelt met de aftrap om 14:30 uur aldaar.