Boxtel komt te laat op stoom

Wilhelmina 1 (zon)

15 december 2019 14:00

Afgelopen zondag kwam er een einde aan de mooie zegereeks van Boxtel, met als spelbreker Wilhelmina uit den Bosch. Meteen na de aftrap was er wel in de 1e minuut al een vrije trap voor Boxtel. Lars van Hamond ging goed door over links, waarna een verdediger van Wilhelmina aan de noodrem trok. Wellicht een geluk voor Wilhelmina dat de arbiter dit niet als een doorgebroken speler zag, maar een kaart bleef sowieso uit na deze overtreding. Boxtel verzilverde deze kans ook niet, waar Roberto Janssen dit voor Wilhelmina een paar minuten later dit wel doet. Na defensief geklungel aan de kant van Boxtel tekent hij simpel de 0-1 aan. Boxtel probeert het wel maar komt er niet echt aan te pas tegen een veel gretiger en beter combinerend Wilhelmina. Boxtel speelt een matige eerste helft en dit vertaalt zich in de 20e minuut in de 2e tegentreffer. Nadat Wilhelmina een vrije trap heeft genomen op rechts, wordt deze bij de 2e paal kinderlijk eenvoudig tegendraads binnen gekopt. De 0-2 staat op het bord en Boxtel probeert met man en macht dit om te buigen. Beide ploegen hebben nog geen half uur gespeeld als Stefan Persoons er licht geblesseerd af moet, zijn vervanger is Robin van de Laak. Na een half uur wordt het alleen nog maar erger voor de gastheren. Nadat een aanvaller binnen de 16 wordt gevloerd, wordt de penalty binnen geschoten door Djordi Meerveld. 0-3 en Boxtel loopt nu behoorlijk achter de feiten aan. Toch is er nog een lichtpuntje en wel via Jari Klijmij. Nadat Boxtel een vrije trap heeft gekregen op zo’n 20 meter van het doel, zet hij zich achter de bal. Na een droge knal jaagt hij de bal ineens in de linkerhoek buiten het bereik van keeper Van de Bersselaar. Weliswaar nog steeds 1-3 maar met wellicht weer wat hoop gaat Boxtel de kleedkamer in.

Na de rust is het in ieder geval een iets ander Boxtel wat zich op de mat meldt. Sowieso qua opstelling want Gerben van Boxtel is achtergebleven, en voorin heeft zich Valentijn Waals opgesteld. Uiteraard moet Boxtel meer druk naar voren kunnen zetten, om überhaupt nog iets te kunnen forceren. Meteen na de aftrap is het echter Wilhelmina wat de wedstrijd op slot had kunnen gooien. Het is de maker van de 1e goal, Janssen, die goed doorgaat, maar hij ziet zijn inzet op de paal stranden. Maar het moet gezegd dat Boxtel een veel betere tweede helft speelt, tegen een misschien ook wel moegestreden Wilhelmina. Via enkele vrije trappen, onder andere van Jesse van Homelen, die is ingevallen voor Rowi van de Besselaar, en Raul Sanchez Gomez sticht Boxtel toch wel het nodige gevaar. De aansluitingstreffer wil echter maar niet vallen. In de 70e minuut krijgt Lars van Hamond ook nog een gele kaart, waar eerlijk gezegd enkele spelers van Wilhelmina hem voor hadden moeten gaan. Na 80 minuten krijgt Boxtel en iedereen op de tribune met een Rood-Wit hart toch weer wat hoop. Na een vrije trap van Jesse van Homelen komt de afvallende bal voor de voeten van Daniel Foster. Deze bedenkt zich niet en schiet via het dak van het doel de 2-3 binnen. Boxtel veert weer op en denkt aan een mogelijk gelijkspel. Dit denkt ook Valentijn Waals die enkele minuten later via een counter 2 man op snelheid voorbijgaat. Bij de 16 aangekomen wordt hij echter gevloerd door Pim Stoop, en dit wordt weer afgedaan met “slechts” een gele kaart. Waar de bal ook op de stip had kunnen worden gelegd, legt scheidsrechter Opstraat de bal buiten de 16. De gelijkmaker valt hier echter niet uit en Boxtel drukt door. Er volgen in een rap tempo nog de nodige gele kaarten, maar het slotoffensief is voor Wilhelmina. Nadat Djordi Meerveld tijdens een actie Jesse van Homelen in het gezicht slaat, mag dit gewoon door en wordt eenvoudig de 2-4 binnen gewerkt. Meteen hierna wordt er afgefloten en loopt Boxtel tegen een, feitelijk niet onverdiend, verlies aan.

Op 22 december speelt Boxtel een inhaalwedstrijd, als de weergoden het nog toelaten, tegen Vorstenbossche Boys. De aftrap aldaar is om 14:00 uur.