RKSV Boxtel puntloos bij seizoenstart

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

De aftrap van het seizoen vond voor Boxtel plaats op sportpark Munsel tegen SC Elshout. In een kleurloze 1e helft is het wel Boxtel wat licht de overhand heeft. Tot echte kansen komt het echter niet, waar Elshout overigens weinig tegenover kan zetten. Boxtel bedient zich veelvuldig van de lange bal, waar de buitenspelers maar bitter weinig gebruik van kunnen maken. Na 45 minuten met veelvuldig balverlies aan beide zijden, vertrekken de ploegen naar de kleedkamers.

De 2e helft is na een kwartier spelen een kopie van de 1e helft. Wellicht dat daarom trainer van Oers, aan de kant van Boxtel, tot 2 wissels besluit. Fabian Bos en Ramon Mulder ruimen het veld voor Walid El Ghousli en Stijn van der Steen. Dit heeft klaarblijkelijk niet het gewenste resultaat, want 10 minuten later wordt ook Valentijn Waals geslachtofferd voor Daniel Foster. De wedstrijd is door Elshout ondertussen wel iets meer naar hen toe getrokken. Ze melden zich wat vaker bij de 16 van Boxtel, zonder het gewenste resultaat vooralsnog. Na 80 minuten is er een kans voor Boxtel, waarbij Lars van Hamond het uitschreeuwt van de pijn. Hij blijft liggen in de 16, waar het onduidelijk is wat er precies gebeurd is. Het spel ligt geruime tijd stil, mede doordat er een brancard gehaald dient te worden. Na verder onderzoek blijkt men te denken aan een blessure aan de hamstring. Hierop volgt wel een curieus moment, aangezien de voetballers bij Boxtel uitgewisseld zijn. Alleen Hidde Feenstra (de reservekeeper) bevindt zich nog op de reservebank. Deze moet zich halsoverkop omkleden, en maakt hierop zijn opwachting als kersverse linksbuiten. Amper in het veld had hij zich schier onsterfelijk kunnen maken! Bij een corner komt hij goed bij zijn man weg, en kopt de bal in de linkeronderhoek. Waar sommigen de bal al telden, was keeper van den Besselaar een andere mening toegedaan. Voor de bal de 1-0 aan kon tekenen, pakte hij hem op de lijn. Vlak voor het eindsignaal krijgt Elshout, in hun geval, wel loon naar werken. Na een corner valt een verwaaide voorzet over keeper Strik in de verre hoek. In plaats van 1-0 is het 0-1 en Boxtel is gezien. Boxtel krijgt op slag van het eindsignaal nog een kans via een scrimmage, maar van den Besselaar brengt wederom redding. Als scheidsrechter Geurtsen voor het einde fluit, moeten enkele spelers van Boxtel zich toch achter de oren krabben. Zoals in voorgaande seizoenen heeft Boxtel moeite met scoren, bij gebrek aan een echte ouderwetse spits.

Volgende week speelt Boxtel in Kerk-Avezaath tegen de Teisterbanders met de aftrap om 14:30 uur.