Boxtel sleept 3 punten uit het vuur

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Donderdagavond was er ook een programma en speelde Boxtel thuis tegen Maliskamp. Waar het vorige keer 3-1 werd voor Maliskamp, trok ditmaal Boxtel aan het langste eind. De combinatie van doordeweeks en een kunstgrasveld lijkt dit seizoen een gouden te zijn voor de Boxtelaren. Boxtel begint voortvarend maar ook de bezoekers laten zich niet onbetuigd. De score wordt echter geopend door Boxtel na een voorzet van Stijn van der Steen. Deze belandt bij Owen Kemps en deze weet het cadeautje koppend op waarde te schatten. De 1-0 is genoteerd maar lang kan er niet van worden genoten. Meteen na de aftrap is er een aanval die op rechts in de 16 beland. De aanvaller van Maliskamp wordt aan de verkeerde kant gedekt en tekent vanuit de draai de 1-1 aan. Het siert Boxtel dat de koppen niet gaan hangen, en de voorsprong wordt gezocht. Tot aan de rust worden er nog wat kansen gecreëerd maar de gewenste voorsprong blijft vooralsnog uit.

Na de rust is Gerben van Boxtel achtergebleven en heeft Daniel Foster zijn positie bij de aftrap ingenomen. De wedstrijd blijft op en neer golven met zo nu en dan goed positiespel. Ook Haike van Heesch wordt in de 2e helft gewisseld en zijn vervanger is, let u even op, Luis Miguel Ferreira Queridinha. Met deze wissel is er ook meteen weer wat meer aanvallende dreiging en komt Boxtel er af en toe gevaarlijk uit. In de 70e minuut is er een gele kaart voor Killian van Schijndel van Maliskamp, welke later nog betrokken zou zijn bij een vervelend voorval. Dit doet zich voor in de 16 van Maliskamp, als voornoemde en Owen Kemps een luchtduel aangaan. Ze komen beiden met hun hoofden in botsing en blijven liggen. Waar van Schijndel na de nodige bandages verder kan, moet Owen Kemps helaas naar de kant. Zijn vervanger is David Iwuchukwu die tegen Essche Boys nog een gouden wissel had. Dat was ook nu weer het geval, al wist dat nog niemand op dat moment. Ook van Schijndel zou nog een klein hoofdrolletje vervullen aangezien hij na een corner vrij eenvoudig de 1-2 binnenkopt. Toch is Boxtel, zoals eerder al vermeld, niet uit het veld geslagen en blijven de spelers geloven in een goede afloop. Na een 90 minuten weet Boxtel dan ook de gelijkmaker te forceren. Na een goede corner van Queridinha weet Iwuchukwu de bal niet goed te raken. De mee opgekomen Tim Hulskes weet er echter wel zijn voet achter te krijgen, en werkt de bal achter doelman van de Ven. Aangezien er bij de blessurebehandeling behoorlijk wat tijd was verstreken vertaalde zich dat ook uiteraard in de bijgetelde minuten. Het is dan ook behoorlijk ver in deze blessuretijd dat Boxtel loon naar werken krijgt. David Iwuchukwu krijgt de bal in de 16 aangespeeld. In een 1 op 1 actie speelt hij zich vrij en kogelt de bal via de keeper in het net. Voorgaand aan deze actie blesseert Lars Timmer zich en neemt Mike van Esch zijn plaats over. Het wordt nog een paar keer spannend voor het doel van keeper Feenstra van Boxtel, maar de verdediging blijft overeind. Na zo’n 10 minuten in blessuretijd fluit arbiter Franke voor het einde. Boxtel boekt eindelijk weer eens 3 zwaarbevochten, maar niet minder verdiende, punten.