Boxtel grijpt wellicht laatste strohalm van het seizoen

BZS 1 (zon)

4e klasse G

29 mei 2022 14:30

S.V. ten Berge

Sportpark BZS
De Wielstraat 1
4112JT
BEUSICHEM
tel. 0345-501631

Zondag speelde de hoofdmacht tegen het reeds gedegradeerde BZS uit Beusichem. Dat deze ploeg zich echter niet zonder slag of stoot over zou geven, werd al vrij vlug duidelijk. Dat BOC elk punt uit de laatste 2 wedstrijden goed kan gebruiken, was dan ook niet aan hen besteed. Boxtel neemt wel het voortouw in de wedstrijd maar creëert in de eerste fase van de wedstrijd niet veel. BZS ook niet maar toch komen zij in de 21e minuut op voorsprong. Na verdedigend geschutter achterin wordt de bal op de 5-meter lijn neergelegd en onbelemmerd binnengeschoten. Boxtel staat zoals wel vaker gezien deze competitie, volkomen onnodig, met 1-0 achter. Toch worden de ruggen gerecht en gaat men op zoek naar de gelijkmaker. Deze valt gelukkig ook in de 33e minuut. Na een vrije trap op maat van Jari Klijmij weet Owen Kemps zijn hoofd tegen het leer te krijgen. Zijn kopbal mist misschien wel de nodige kracht maar niet de zuiverheid. Met een afgemeten boogje valt deze over de goalie van BZS in het doel. Het staat 1-1 en alles ligt weer open. Vlak voor rust is er nog een goede kans voor Haike van Heesch. Na goed terug leggen van Owen Kemps schiet voorgenoemde helaas over en gaan de ploegen kort hierop naar de thee.

Na de rust is duidelijk dat Haike van Heesch, Stijn van der Steen en Luuk van Weert zijn douchen. Hun vervangers zijn Lars van Hamond, Tim Hulskes en Luis Miguel Ferreira Queridinha. Boxtel komt nu beter uit de startblokken. Boxtel is een paar keer gevaarlijk, mede door Lars van Hamond en Luis. Na een 70 minuten verlaat ook Owen Kemps het strijdtoneel en wordt hij vervangen door David Iwuchukwu. Kort na deze wissel is het toch weer BZS die de voorsprong neemt. Na slordig balverlies op het middenveld wordt de 2-1 aangetekend. De tijd begint te dringen om alsnog een goed resultaat te boeken. Dat wordt in ieder geval aangegrepen direct na de aftrap, als de bal voor de goal van BZS wordt gegeven. In eerste instantie wordt deze nog gekeerd maar in de tegenstoot is Mitchell Vogels er als de kippen bij. Hij weet de bal koppend binnen te lopen om de 2-2 te noteren. Boxtel blijft aandringen en probeert, na Daniel Foster te wisselen voor Ramon Mulder, weer snelheid op de flanken te krijgen. Dat lukt vrij aardig en er volgen nog wat behoorlijke aanvallen maar de gewenste winnende blijft helaas uit. Niettemin sleept Boxtel toch een punt mee naar huis, waar er 3 misschien niet onterecht waren geweest. Feit is wel dat directe tegenstander MEC’07 met 3-1 verloor bij Buren, dus zal het afhangen van de laatste wedstrijd.

Deze wordt thuis gespeeld tegen Wilhelmina, terwijl MEC’07 uit tegen Jan van Arckel speelt. De aftrap van Boxtel is in ieder geval op 6 juni om 14:30 uur op Sportpark Munsel.