Boxtel pakt cadeautje uit Nuland uit

Nulandia 1 (zon)

4e klasse G

22 mei 2022 14:00

T. van der Gugten

Sportpark Munsel
De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Als men voorafgaand aan de wedstrijd aan menig aanhanger van de Rood-witten naar de kansen had gevraagd, waren er waarschijnlijk niet veel geweest die Boxtel aan de goede kant van de medaille hadden gezet. De tegenstander, Nulandia, is behalve reeds kampioen ook zelfs een maat te groot voor de huidige nummer twee van de ranglijst. Toch presteerde Boxtel het afgelopen zondag om na 90 minuten de punten te delen. Het moet gezegd worden dat Nuland het Boxtel niet geweldig moeilijk maakte. Zij waren dan ook geen schim van het elftal wat Boxtel enkele maanden geleden thuis nog een flinke nederlaag toediende. Daartegenover staat dan wel weer dat Boxtel er in de eerste helft toch een paar keer gevaarlijk doorkwam. Niettemin komt Nulandia al na vijf minuten op voorsprong na een afgemeten voorzet van Tom van de Ven. Deze wordt panklaar bij de tweede paal gelegd en onverbiddelijk binnen gewerkt. Na ongeveer een half uur gaat Stijn van der Steen alleen op het doel van Nuland af, na een steekpass van Luuk van Weert. Eenmaal in de 16 aangekomen heeft hij niet de gewenste rust en schiet de bal recht op keeper van der Biezen. Bij de corner die hierop volgt welke genomen wordt door Raul Gomez Sanchez, komt de bal bij de mee opgekomen Mitchell Vogels. Deze weet, kopsterk als hij is, hier wel raad mee en passeert van der Biezen ditmaal wel. Het staat 1-1 en Boxtel begint zowaar in een stunt te geloven. Toch komt Boxtel voor rust nog met de schrik vrij als de balvaardige Tom van de Ven de bal in de 16 weet te krijgen. Tot ieders opluchting weten twee spelers van Nuland hier echter hun voet niet tegen aan te krijgen.

Na de rust wil Nuland uiteraard voor de volle winst gaan maar blijft Boxtel goed overeind. Boxtel heeft na de rust dan al gewisseld en zijn Sven van Heesch en David Iwuchukwu in het veld gekomen. Naderhand zouden er nog meer wissels komen, waaronder Lars van Hamond, die eigenlijk al bedankt had voor het 1e. Gezien de stand op de ranglijst wil ook hij natuurlijk erger voorkomen. Boxtel kan na 65 minuten zelfs op voorsprong komen. Na een actie op rechts komt Jelle Breuer zijn directe tegenstander voorbij. Eenmaal in de 16 is hij niet zelfzuchtig en schuift de bal naar Iwuchukwu. Deze krijgt echter een rare stuit en is niet meer te controleren. Enkele minuten later moet keeper Hidde Feenstra zich strekken om daar de voorsprong te voorkomen. De wedstrijd gaat vervolgens op en neer en af en toe op het scherpst van de snede, waardoor Lars van Hamond het enige geel van de wedstrijd krijgt. Boxtel blijft relatief makkelijk overeind en Nuland dringt ook niet vol meer aan. Misschien is er wel een gunfactor van Nulandia in het spel maar dat neemt niet weg dat Boxtel na 90 minuten een zuurverdiend punt eruit sleept. Een bijkomend feit is ook dat de directe tegenstander MEC’07 zondag verloor, waardoor ze van positie wisselden met Boxtel. Er gloort dus weer hoop aan het einde van de tunnel.

Volgende week 29 mei speelt Boxtel tegen de hekkensluiter namelijk BZS uit Beusichem, met de aftrap aldaar om 14:30 uur.