Boxtel doet zijn sportieve plicht

Woenselse Boys 1 (zon)

4e klasse G

21 mei 2023 14:30

C. Onink

Sportpark Munsel
De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Woenselse Boys was er een afscheidsceremonie voor Raymon Strik. Na 350 wedstrijden in het 1e elftal, met enkele uitstapjes, hangt hij zijn handschoenen aan de wilgen (in ieder geval wat de selectie betreft). Hij en zijn vrouw kregen uit handen van de voorzitter en Rick van Hamond, bovenop lovende woorden, een mooi boeket en een ingelijste keepersjersey met het getal 350. Er moest natuurlijk ook nog gewoon gevoetbald worden, maar voor beide ploegen was de competitie al met een domper geëindigd. Toch bestaat er nog zoiets als een sportieve plicht, en deze had BOC ditmaal na 90 minuten voldaan. In het eerste kwartier zijn er al verschillende momenten voor BOC om de score te openen, met misschien wel de beste kans voor Luis Miguel Ferreira Queridinha. Deze weet echter de bal van dichtbij over de goal te krijgen. Toch krijgt Boxtel na een 20 minuten eindelijk loon naar werken. Na een goede aanval weet uiteindelijk Mitchell Vogels, hetzij via een tegenstander, de bal binnen te schieten. Het staat 1-0 en Boxtel beseft dat er meer in zit. Meteen na de aftrap is er een curieus moment als de bal via een verdediger van Woensel door keeper Jansen wordt opgevangen. Waarschijnlijk was het geen bewuste terugspeelbal maar scheidsrechter Onink zag dit toch anders. Nadat er door Woensel enkele correcte opmerkingen werden gemaakt, waaronder de vraag of de vrije trap direct of indirect was, werd het spel gestaakt. Verbijstering alom maar de scheidsrechter vertrok naar de kleedkamer om daar enkele minuten later weer uit tevoorschijn te komen. Uit de nog steeds te nemen vrije trap, scoort BOC de 2-0. David Iwuchukwu legt de bal op Lars van Hamond, die deze binnen streept. Na een half uur wordt het zelfs 3-0 als Owen Kemps de bal op links krijgt en met een rush de achterlijn haalt. Hier aangekomen weet hij ook nog een voorzet eruit te krijgen en bereikt Jelle Breuer. Deze neemt knap aan en poeiert de bal via onderkant lat naar de 3-0. Kort daarop weet Woensel toch nog 2 keer het doel van Strik onder vuur te nemen, maar beide schoten missen precisie. Na 45 minuten klinkt het signaal en is het toch wel goed om te zien dat het een keer aanvallend en verdedigend goed in elkaar steekt.

In de tweede helft is het duidelijk dat BOC de teugels wat laat vieren en Woensel het wel gezegend vindt. Achtereenvolgens worden Owen Kemps, Lars Timmers, Jelle Breuer en Sven van Heesch gewisseld voor Abdelatif Azammad, Haike van Heesch, Gerben van Boxtel en Valentijn Waals. Waar het wat stroperig werd, begint het nu weer wat te lopen met vers bloed. Na een klein uurtje vertaalt zich dit ook weer in de 4-0. Na een aanval over links weet Luis de bal mee te geven aan de opkomende Guus van Raamsdonk. Deze zet de bal voor en waar de defensie en de keeper mis zitten, is het uiteindelijk David Iwuchukwu die het leer koppend over de lijn krijgt. In een verder sportieve wedstrijd krijgt na 69 minuten Niek Rooyakkers van Woensel geel vanwege natrappen. Even later gooit BOC de wedstrijd definitief, als dat al niet het geval was, op slot. Na wederom een goede aanval over links is het uiteindelijk Guus van Raamsdonk die de bal het laatst beroert en deze met een rare curve over de lijn stuit. 5-0 en het is gespeeld. Niet volgens scheidsrechter Onink die na een gewoon duel het nodig vond om David Iwuchukwu alsnog een gele kaart te geven. Iets waar hij volgens vele toeschouwers al geruime tijd op zat te azen…. Neemt niet weg dat ondanks de geringe tegenstand, BOC een goede wedstrijd speelde. Dit gaf zonder twijfel ook extra kleur aan de publiekswissel van Raymon Strik kort voor het einde. Hij nam rustig de tijd om zijn strijdmakkers en het publiek te bedanken, en zo hoort en moet het ook kunnen. Zijn vervanger was de jonge Jaap Arts die mocht proberen om verder de 0 te houden. Voor het einde krijgt Boxtel nog wat kansen, maar mag uiteindelijk tevreden zijn met de 5-0.

Volgende week maandag, 2e Pinksterdag, sluit Boxtel de competitie af tegen WEC uit Wijbosch. De aftrap in Schijndel is om 14:30 uur.