Mariahout geen medelijden met RKSV Boxtel

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Aan het feit dat Boxtel de punten goed kan gebruiken had Mariahout, nog steeds een potentiële titelkandidaat, zondag geen boodschap. BOC kreeg in de eerste helft een les in effectiviteit, van de 4 kansen werden er drie verzilverd. Na een ietwat aftastend begin is het Mariahout wat na zeven minuten de score opent. Als er een corner is genomen valt de afvallende bal voor de voeten van Tim Barten. Deze streept hem met een volley in de rechterkruising ver buiten het bereik van keeper Raymon Strik. Mariahout combineert er lustig op los waar BOC maar moeilijk de combinatie vindt en veel onrust aan de bal laat zien. Na 17 minuten wordt de voorsprong verdubbeld door Dennis Veldpaus. Nadat hij goed doorgaat op rechts snijdt hij naar binnen en schiet de bal onberispelijk in ditmaal de linkerbovenhoek. Boxtel komt er eigenlijk niet aan te pas en beperkt zich veelal tot verdedigen. Na 25 minuten is de volgende domper te verwerken als Haike van Heesch niet meer verder kan en noodgedwongen vervangen wordt door David Iwuchukwu. Luttele minuten later krijgt BOC nog een tegentreffer te verwerken, ditmaal na een aanval over links. De bal wordt de 16 ingebracht en hier staat Tim Barten, de maker van de eerste goal, werkelijk vogelvrij en schuift de 0-3 binnen. Toch weet Boxtel vlak voor rust nog te scoren via de enige kans van de eerste helft. Na een overtreding en de daarbij behorende vrije trap weet David Iwuchukwu de bal via de muur langs keeper Hagelaars te krijgen.

Na de rust krijgen de toeschouwers van beide teams een ander spelbeeld te zien. Stan Groenendaal is aan de kant van Boxtel het veld ingekomen voor Owen Kemps. Vlak na rust komt BOC nog wel met de schrik vrij als Raymon Strik omspeeld wordt in de 16. Gelukkig voor alles wat Rood-Wit is gaat de bal echter over het doel. In de tegenstoot die daarop volgt is het Stan Groenendaal die de bal panklaar bij Iwuchukwu in de 16 legt. Deze weet op twee meter van de goal op miraculeuze wijze eveneens over te schieten. Achteraf gezien was op basis van de tweede helft de aansluitingstreffer zeker terecht geweest. Op basis van strijd weet Boxtel de wedstrijd meer naar zich toe te trekken, waar Mariahout in ieder geval niet meer toekomt aan het spel uit de eerste helft. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat BOC ook niet veel verder komt dan een paar schoten van Van Hamond en Iwuchukwu. Een verdienste is uiteraard wel dat ook Mariahout, ondanks een aantal aanvallen en corners, dit ook niet meer wordt. In het laatste kwartier veert Mariahout weer wat op na een aantal wissels maar zoals gezegd eindigt de tweede helft zonder verdere goals. Al met al is Mariahout natuurlijk wel een solide ploeg die niet voor niets de 2e plek inneemt. Na de nodige blessuretijd en het bijbehorende fluitsignaal neemt dit niet weg dat BOC wederom geen punten heeft binnengehaald.

23 april staat de wedstrijd tegen wederom een ploeg uit de top 3, te weten Avesteyn, op het programma. De aftrap in Heeswijk Dinther is om 14:30 uur.