Spoordonkse Boys efficiënt tegen Boxtel

5688JW
OIRSCHOT
tel. 0499-572663

Afgelopen zondag werd het seizoen, in ieder geval voor Boxtel, afgetrapt met een bekerwedstrijd tegen Spoordonkse Boys. Meteen na de aftrap komt BOC al met de schrik vrij als de bal over rechts voor wordt gegeven en de verdediging deze voorlangs zien gaan. Boxtel is gewaarschuwd maar kan niet voorkomen dat de aanvallers van Spoordonk zich de eerste 5 minuten telkens gevaarlijk in de 16 meldden. De eerste treffer valt al na 7 minuten als een vrije trap in het voordeel van de gastheren snel door het midden wordt genomen. De hierop volgende voorzet wordt kinderlijk eenvoudig binnen getikt voor de 1-0. BOC laat het er niet bij zitten en denkt meteen na de aftrap de aansluitingstreffer te scoren maar deze wordt afgevlagd vanwege buitenspel. Spoordonk blijft met een hoog tempo de bal rond spelen en druk zetten. BOC heeft hier maar weinig antwoord op maar nochtans krijgen de Boxtelaren wel wat kansjes via Haike van Heesch en Owen Kemps. Dit neemt niet weg dat Spoordonk in de 1e helft de wedstrijd naar zich toe trekt.

De 2e helft toont toch een ietwat ander beeld als BOC wat meer balbezit en structuur aan de dag legt. Ogenschijnlijk laat Spoordonk de teugels wat vieren en of dit door het toch wel warme weer komt of door de zware 1e helft, laat zich alleen maar raden. Boxtel past de nodige wissels toe en wordt hierdoor voetballend wat sterker. Eén van de wissels is Luis die een wel erg onfortuinlijke invalbeurt geniet. Koud in het veld blesseert hij zich ongelukkig bij een van zijn eerste balcontacten en moet noodgedwongen het veld weer verlaten. Boxtel vecht voor wat het waard is maar krijgt geen loon naar werken. In de 74e minuut voltrekt Spoordonk het vonnis. Na toch wel slordig verdedigen wordt de 2-0 binnen geschoten. In de 80e minuut is het David Iwuchukwu die de BOC-fans weer wat hoop geeft. Na een listige kopbal denken deze dat de aansluitingstreffer wordt gescoord maar met een katachtige reflex weet de goalie van Spoordonk dit te voorkomen. In de tegenstoot echter is het wel weer raak na wederom slordig balverlies en staat de 3-0. De wedstrijd is dan gespeeld maar om de les in efficiëntie af ter sluiten wordt in de 90e minuut ook de 4-0 nog binnen gewerkt.

Volgende week zaterdag staat de derby tegen ODC op het programma met de aftrap op Munsel om 18:00 uur.