RKSV Boxtel en Hooge Mierde delen de punten

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Meteen vanaf de aftrap laat HMVV er geen twijfel over bestaan dat zij drie punten mee terug naar Hooge Mierde willen nemen. Toch gaat het in het begin van de wedstrijd over en weer, met een HMVV wat wel beter combineert dan de Rood-Witten. Dit resulteert al vroeg in de wedstrijd tot een achterstand voor BOC. Na een bal die in eerste instantie nog wordt gekeerd, wordt deze in het vervolg snoeihard van dichtbij tegen de touwen gewerkt. 0-1, maar het is nog vroeg in de wedstrijd. Gaandeweg komt Boxtel wat beter in de wedstrijd maar qua kansen niet verder dan een aantal vrije trappen. Met name Lars van Hamond en Jesse van Homelen tekenen voor deze momenten. Tot aan de rust zet HMVV hier niet bijzonder veel meer tegenover.

Zo’n vijf minuten in de tweede helft gaat Lars van Hamond maar weer eens op avontuur en soleert de 16 binnen. Hier aangekomen wordt hij onreglementair gevloerd en rest arbiter Ruter niets anders dan de bal op de stip te leggen. Jesse van Homelen zit goed genoeg in de wedstrijd om deze op te eisen en schiet buiten het bereik van keeper van den Borne de gelijkmaker binnen. Lang kan BOC niet genieten van deze treffer als het spel zich verplaatst naar het andere keepersgebied. Hier maakt Daan Breuer een inschattingsfout met het wegwerken van de bal, waarna de daaropvolgende noodgreep eveneens een pingel veroorzaakt. Ook deze wordt eveneens onberispelijk binnen geschoten en BOC loopt met deze 1-2 weer achter de feiten aan. Vlak hierna worden de gebroeders Breuer vervangen door Lars Timmers en Stijn van der Steen, waar laatstgenoemde een zogenaamde ‘gouden wissel’ zou betekenen. Waar Lars van Hamond even van tevoren nog een grote kans kreeg op de gelijkmaker, zou hij deze wel scoren op aangeven van Van der Steen. Na een lange bal van Lars Timmers gebruikt hij zijn snelheid om twee verdedigers het bos in te sturen. Bij de achterlijn aangekomen behoudt hij het overzicht en ziet Van Hamond op de 16. De bal is op maat evenals het schot op doel, het staat plotsklaps weer 2-2. Boxtel had zelfs de wedstrijd nog winnend af kunnen sluiten na een vuurpijl van achteruit. Hein Smolders van HMVV schat deze verkeerd in waardoor Van Hamond een vrije doortocht heeft richting het doel van Van den Borne. Hier aangekomen schiet hij het leer echter recht in de handschoenen van de keeper. Gezien het spelbeeld van de tweede helft had Boxtel misschien wel 3 punten verdiend, zeker als er nog een doelpunt wordt afgekeurd wegens buitenspel. In de tweede helft wordt ook Gino Mauriks nog vervangen door Haike van Heesch welke zich ook niet onbetuigd laat op het middenveld. Uiteraard probeert HMVV nog wel wat te forceren maar kunnen niet echt een vuist meer maken om aanspraak te maken op drie punten. Na 90 minuten vindt arbiter Ruter het wel genoeg en moeten beide ploegen misschien wel tevreden zijn met ieder een zwaarbevochten punt.

25 februari staat er weer eens een uitwedstrijd op de rol tegen SVSOS uit Biest-Houtakker. De aftrap tegen de nummer laatst is om 14:30 uur op het Vossenhol 22.