RKSV Boxtel doeltreffender dan SVSOS

5084HK
BIEST-HOUTAKKER
tel. 013-5904922

In Biest-Houtakker hoefde men voor goed voetbal niet te zijn afgelopen zondag, strijd was er echter des te meer. Dat SVSOS de laatste plaats op de ranglijst inneemt is nooit een garantie voor succes. Boxtel heeft wel het betere van het spel wat resulteert in een aantal aanvallen die niet echt gevaarlijk worden. Pas na tien minuten is het de voorhoede van SVSOS die een aantal keer doorkomt met aanvallen die ogenschijnlijk gevaarlijker waren dan de bezoekers. Toch komt BOC, niet onverdiend, na iets meer dan een half uur op voorsprong. Na een alles of niets-bal van Jesse van Homelen belandt deze in de voeten van Jelle Breuer. Zijn aanname is niet helemaal optimaal waardoor de bal bij hem wegspringt. Niettemin is de altijd hard werkende Breuer eerder bij de bal dan de uitgekomen keeper. Met de punt van zijn schoen weet hij de bal langs voorgenoemde te tikken en prikt hem in de verre hoek voor de 0-1. Uiteraard wil SVSOS de weg omhoog vinden en weet tot aan de rust nog de nodige druk te zetten maar niettemin gaat BOC met het kleinste verschil naar de kleedkamer.

De tweede helft vertoont wel een ander spelbeeld dan de eerste. Boxtel creëert in de eerste vijf minuten wederom een aantal kansjes maar komt toch weer met de schrik vrij. Na één van de spaarzame uitbraken van SVSOS ziet vriend en vijand de inzet via de binnenkant van de paal terug het veld in komen. SVSOS wordt steeds verder terug gedrongen en dit resulteert uiteindelijk in de 0-2. Nadat eerst Stijn van der Steen een prima voorzet op Owen Kemps geeft mist deze in eerste instantie nog deze kans. In de daaropvolgende aanval is het wel Jesse van Homelen die het net weet te vinden. Vanaf een meter of 20 ziet hij goed de positie van de keeper en krult hij vervolgens het leer buiten het bereik van de goalie in de linkerhoek. De 0-2 staat maar het is verre van gespeeld. SVSOS blijft op karakter door bikkelen maar kan maar moeilijk tot een combinatie komen. Ondertussen heeft een gedeelte van de reservebank een plaats op het veld ingenomen, waaronder Haike van Heesch en Lars van Hamond. Van Heesch had koud in het veld al meteen zijn handtekening kunnen zetten na een mooie bal op Jesse van Homelen. Zijn inzet is prima maar de redding van de doelman zo niet nog beter. In deze fase van de wedstrijd komt SVSOS bijna niet de middenlijn over en controleert BOC redelijk eenvoudig. Rond de 80e minuut krijgen ze echter wel een paar kansen op de aansluiting. Eerst is er een schot wat over gaat maar in de daaropvolgende vrije trap, waarbij Gerben van Boxtel geel kreeg na een onhandige overtreding, had wellicht meer gezeten. Maar het nodige geluk ontberend gaat ook deze inzet voorlangs. In de slotfase valt alsnog de 0-3 en wel op de meest dramatische manier voor een verdediger. In een poging de bal weg te werken wordt deze tegen een medespeler aan geschoten en valt over de keeper in het doel. Vanaf dan is de wedstrijd uiteraard gespeeld en neemt BOC toch weer 3 belangrijke punten mee terug naar Munsel.

3 maart speelt Boxtel weer een thuiswedstrijd op Munsel tegen Hulsel met de aftrap om 14:30 uur.