RKSV Boxtel pikt 3 punten op in Lennisheuvel

5281RL
BOXTEL
tel. 06-21540288

Zoals wel in de lijn der verwachting lag, had Boxtel in de eerste helft het meeste balbezit. Het is ook pas na een kwartier dat Jaap Arts zijn eerste balcontact van de wedstrijd heeft. Uit de hierop volgende uitgooi valt de eerste goal van de middag. Als op het middenveld van LSV alles en iedereen stil staat kan Gerben van Boxtel kinderlijk eenvoudig Haike van Heesch inspelen. Deze draait ongehinderd open en schiet bijna vanuit stand vanaf een twintig meter de bal in de linkerbovenhoek voor de 0-1. Het is al vrij snel duidelijk dat de scheidsrechter van dienst veel door laat gaan. Zo ook een overtreding op Lars van Hamond in de 16 waar uiteindelijk nog wel een kans uit kwam. Een onbesuisde overtreding kort daarop van Jesse van Homelen wordt echter wel met geel bestraft. Niettemin kan hij niet alles op de voordeelregel gooien als in de 39e minuut wederom Lars van Hamond in de 16 wordt gevloerd. Bij het eerste balcontact wordt hij al gehaakt maar bij het tweede domweg onderuit geschoffeld. De bal gaat op de stip en is meestal een prooi voor Jesse van Homelen en zo is het ook dit keer. Hij zet zich achter de bal en schiet hard en onhoudbaar de 0-2 binnen. Vlak voor rust is er nog een van de weinige acties van LSV waarbij de 16 wordt bereikt maar de aansluitingstreffer wordt niet gescoord. Wel scoort BOC nog een gele kaart in de persoon van Rick van Hamond na een overtreding.

Na de rust is er wat geschoven in de positionering aan de kant van Boxtel. Jelle Breuer is in de kleedkamer gebleven en Abdelatif Azammad is op het middenveld verschenen. Door deze wijzigingen lijkt het ogenschijnlijk wat stroever te lopen bij BOC. De combinaties lopen wat minder en men komt er wat lastiger uit. Feit is wel dat LSV hier aanvallend nog weinig tegenover zet. Na een dik uur verlaat ook Haike van Heesch het veld voor Valentijn Waals. Met hem komen er ook, mede dankzij zijn snelheid, weer wat aanvallende impulsen. En ondanks dat er bij Lennisheuvel enorme gaten vallen tussen het middenveld en de verdediging, komt BOC in de tweede helft niet meer tot scoren. Ook LSV scoort niet meer maar komt met name in de 67e minuut nog tot een gevaarlijke aanval. Deze wordt uiteindelijk verwerkt tot corner en naast geschoten. In de tegenstoot denkt de aanval van BOC toch de derde te kunnen scoren. Na een aanval door het midden heeft Lars van Hamond een vrije doortocht. Eenmaal bij de 16 ziet hij Valentijn Waals opkomen en legt onbaatzuchtig de bal breed. Waals bevindt zich echter in buitenspelpositie en schiet de bal op de keeper waardoor het feestje sowieso niet doorging. Kort daarna is het wederom Waals die goed doorgaat en de bal ditmaal bij van Hamond krijgt. Deze weet echter vanuit de scrimmage die ontstaat niet te scoren. Zo weet BOC nog wel de nodige kansen te creëren maar ontbeert men het nodige geluk. Ondertussen heeft BOC gaandeweg de tweede helft het maximum aantal wissels toegepast. Vrijwel meteen na de laatste wissel staan beide teams met 10 man op het veld. Na een aanval van Lars van Hamond is het Teun de Jong van LSV die veel te laat is en van Hamond vol raakt. De arbiter bedenkt zich geen moment en trekt meteen de rode kaart uit zijn zak. Een logische beslissing maar dit neemt niet weg dat ook van Hamond niet meer verder kan en BOC dus geen wissel meer toe kon passen. Gelukkig was er niet al te veel speeltijd meer en kan BOC de wedstrijd gecontroleerd uitspelen. LSV komt welgeteld vlak voor het einde nog tot een aanval maar het blijft 2-0. Na precies 90 minuten klinkt het eindsignaal en kan men concluderen dat het geen al te beste wedstrijd was.

Volgende week 17 maart speelt RKSV Boxtel uit tegen Casteren met de aftrap aldaar om 14:30 uur.