RKSV Boxtel zet Were Di opzij

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Bij de opkomst is duidelijk te zien dat de ploeg uit Tilburg naar Boxtel is afgereisd met een zeer jong team. Meteen na de aftrap begint BOC met hoog druk te zetten. Niettemin is het eerste schot op doel van een aanvaller van Were Di. Dit kan echter niet voorkomen dat de Rood-Witten na 6 minuten al op voorsprong komen. Na besluiteloos uitverdedigen komt de afvallende bal door het midden bij Owen Kemps terecht. Deze behoudt het overzicht en plaatst de bal van een 20 meter met zuiverheid in de rechterhoek buiten het bereik van keeper Verwimp. Were Di laat het hier uiteraard niet bij zitten en komt in de daaropvolgende minuten een aantal keer onder de druk van BOC uit. In de tegenstoot zijn het achtereenvolgens Gino Mauriks en Lars van Hamond die namens Boxtel gevaarlijk zijn maar telkens is het doelman Verwimp die erger voorkomt. Toch kan een tweede treffer eigenlijk niet uitblijven en deze valt na een dik half uur. Na wederom een overtreding op Lars van Hamond op de rand van de 16 is Jesse van Homelen de aangewezen persoon voor de vrije trap. Hij legt de bal kort op Gino Mauriks die zich positioneert en de bal net onder de lat binnen streept voor de 2-0. Vanaf dit punt beperkt Were Di zich noodgedwongen tot verdedigen en moet ook nog de derde treffer toestaan vlak voor rust. Na goed doorgaan op rechts van Jelle Breuer krijgt hij de bal bij de tweede paal op het hoofd van Lars van Hamond. Deze weet genoeg snelheid mee te geven en tekent aldus de 3-0 aan. Er zijn nog protesten voor vermeend buitenspel maar deze worden door scheidsrechter Akchich weggewoven. Bij dit voorval moet keeper Verwimp ook nog geel incasseren, ondanks dat hij aanvoerder was, na herhaaldelijke protesten.

Na de rust is het duidelijk dat Gino Mauriks is gewisseld voor Stijn van der Steen. Net als in de eerste helft is het wederom Were Di die als eerste het doel van BOC onder vuur nemen. En ook nu is het wederom Boxtel wat hierna scoort. Na een onderschepping van Stijn van der Steen weet hij de bal met een gelukje bij Lars van Hamond te krijgen. Deze heeft na de aanname een vrije doortocht naar het doel en schuift de 4-0 langs de kansloze goalie. Hierna lijkt het min of meer op eenrichtingsverkeer met een Were Di wat er nog maar sporadisch uitkomt. Na een klein uur staat ook de 5-0 op het scorebord. Na een vrije trap op links die wederom voor Jesse van Homelen is, weet hij de bal bij Mitchell Vogels te krijgen. Het lid van de luchtmacht van Boxtel weet hier wel raad mee en kopt van dichtbij in de kruising buiten het bereik van Verwimp. Toch kan Were Di hierna nog tot een eretreffer komen nadat de verdediging van BOC niet bij de les is. Na een aanval over links komt de bal bij Jules van de Hulsbeek. Deze krijgt de bal nog knap bij Jan Kooij die de bal voor het intikken heeft en de 5-1 laat noteren. Het leek erop dat de Tilburgers hier niet lang van konden genieten nadat BOC meteen hierop weer weet te scoren. Het doelpunt waarbij van der Steen weer was betrokken, wordt echter afgekeurd vanwege buitenspel. Were Di besluit op een gegeven moment om te wisselen en wisselt Alec van Dongen voor Mike van Wijnen. Ook BOC was een wissel aan het voorbereiden en hier staan Valentijn Waals, Owen Kemps en Jesse van Homelen hun plaatsen af aan David Iwuchukwu, Abdelatif Azammad en Daan Breuer. Hiermee is er ook weer vers bloed binnen de gelederen en drukt BOC wederom door. Na 73 minuten krijgt ook de altijd hardwerkende Jelle Breuer loon naar werken. Na een solo komt hij in de 16 en schiet ook nog de 6-1 tegen de touwen. Even hierna past ook de leiding van Boxtel hun laatste wissel van de wedstrijd toe. Rick van Hamond neemt het stokje over van zijn broer Lars, die nog wel geel meekrijgt vanwege gebakkelei met zijn directe tegenstander. Amper vijf minuten in het veld bewijst ook hij zijn waarde. Na goed doorgaan van Iwuchukwu behoudt deze het overzicht en biedt Rick van Hamond een bijna niet te missen kans. Deze doet dat ook niet en poeiert de 7-1 binnen met een droge knal. Beide ploegen geloven het hierna wel en spelen de wedstrijd rustig uit. Arbiter Akchich telt dan ook weinig bij en ook hij fluit na 90 minuten voor het einde, na een overigens prima wedstrijd.

De eerstvolgende wedstrijd voor RKSV Boxtel staat pas voor 14 april op de agenda. Dit is wederom een thuiswedstrijd en wel tegen Audacia, de koploper uit Moergestel. Op papier dus een spannende wedstrijd en hopelijk is dit ook het geval op het veld. De aftrap op Munsel is om 14:30 uur.