Boxtel scoort wederom 3 keer

5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Het scoreverloop was tegenover vorige week nagenoeg hetzelfde, hetzij dat het eerste doelpunt na iets meer dan een minuut viel. Na een aanval op rechts weet Jelle Breuer de bal hard in de 16 te spelen, waar deze ongelukkig door een verdediger van SDO’39 tot eigen doelpunt wordt gepromoveerd. Niettemin staat het 1-0 en begint Boxtel voortvarend aan de wedstrijd. Evenals De Bocht’80 vorige week laat ook SDO’39 uiteraard het hoofd niet hangen en komt in de 7e minuut op gelijke hoogte. Na een goede aanval over links slepen zij een corner uit het vuur. Deze belandt bij de verre hoek en wordt vervolgens redelijk ongehinderd tot gelijkmaker opgewaardeerd. Het staat 1-1 en nog zo kort in de wedstrijd is natuurlijk wederom alles mogelijk. Een aantal minuten later had BOC zelfs weer op voorsprong kunnen komen na een vlammend afstandsschot van Gino Mauriks. Het is te danken aan de reflexen van Sam Vugts van SDO’39 dat het slechts bij een corner bleef. SDO dringt aan en komt er af en toe goed uit met in de 25e minuut misschien wel de grootste kans voor de rust. Na toch wel knullig balverlies rond de 16 is de inzet van de aanvaller van SDO meer dan prima maar hier is het Jaap Arts die met een uitstekende redding erger weet te voorkomen. Na een half uur valt er blessurewijs gezien weer een domper te verwerken voor BOC. De laatste weken uitstekend spelende Gino Mauriks kan niet verder en wordt vervangen door Owen Kemps. Helaas is dit korte tijd later ook het geval bij SDO’39. De boomlange spits Mike Gevers moet na een ongelukkige botsing eveneens aangeslagen, en op het oog wat zwaarder dan Mauriks, het veld verlaten voor Thomas van Overdijk. Vervolgens gaat het spel over en weer zonder noemenswaardige momenten.

Na de rust is het toch BOC wat meer aan de bal is dan de bezoekers uit Lage Mierde. Het enige echter wat hier uit gehaald kan worden zijn een paar schoten die over gaan en een enkele goede aanval. Na een kleine 70 minuten vindt er een wissel plaats als Stijn van der Steen wordt vervangen door Valentijn Waals. Deze zou achteraf een kentering in de wedstrijd teweeg brengen. Deze wordt al ingeluid als Gijs Huijbregts geel incasseert na een overtreding op voorgenoemde. De vrije trap en de aanval die hieruit voortkwamen leverden niets op maar de spelhervatting daarna wel. Na een overname op rechts is het Daan Breuer die op avontuur gaat en vervolgens in de 16 wordt gevloerd. Er rest scheidsrechter Hop niets anders dan de bal op de stip te leggen. Degene die de pingel opeist is Haike van Heesch die met vertrouwen in de wedstrijd zat. Hij zet zich achter de bal en schiet hem hard in de linkse hoek. Keeper Vugts zit in de goede hoek maar de bal is te hard geplaatst om te stoppen. De 2-1 is genoteerd maar de wedstrijd is allesbehalve gespeeld. Evenals De Bocht wil uiteraard ook SDO’39 niet verliezen en perst er nog een offensief uit. Intussen is ook Jesse van Homelen gewisseld en heeft Abdelatif Azammad zijn plek ingenomen. In de 77e minuut wordt, mede via hem, de bal opgepikt door Valentijn Waals. Deze besluit na een kleine dribbel vanaf een meter of 25 maar eens te schieten en streept het leer werkelijk snoeihard in de rechter bovenkruising. Een wonderschoon doelpunt waarna SDO definitief is gezien. Toch tekent het het karakter van de bezoekers dat zij het toch blijven proberen. Dit verhaalt zich in de 82e minuut in een bijna-goal. Na een vrije trap vanaf de middenlijn wordt deze ineens op doel geschoten. Een bal waar Arts waarschijnlijk geen rekening mee had gehouden maar toch nog ternauwernood zijn handschoen tegen weet te krijgen. Eveneens een bal die een betere uitkomst had verdiend maar helaas voor SDO’39 geen aansluitingstreffer. In het slotoffensief van Lage Mierde krijgt BOC welgeteld nog 1 kans, maar belangrijker is dat het de gasten nog van scoren af weet te houden. Na 90+ minuten vindt arbiter Bok het wel genoeg geweest en zijn er weer 3 punten te noteren voor de Munselploeg.

De eerstvolgende wedstrijd op het programma is op 18 februari en deze is wederom thuis. De tegenstander is HMVV uit Hooge Mierde, de huidige nummer 2, met de aftrap op Munsel om 14:30 uur.