Boxtel wint tegen 10 man van Riel

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

In het eerste treffen van het seizoen trok Riel aan het langste eind. Boxtel was er uiteraard op gebrand om dit thuis om te draaien. Daar werd in de eerste minuut al bijna een streep door gezet als Riel na 20 seconden al bij de achterlijn komt met een bijbehorende voorzet. Gelukkig voor de Boxtel-defensie gaat de bal voorlangs zonder gevaarlijk te worden. In de tegenstoot is het Valentijn Waals die het vizier evenmin scherp heeft staan. De gehele eerste helft is het BOC wat creatiever aan de bal is en waar Riel het meeste balbezit heeft. Er vallen feitelijk geen echte kansen te noteren tot aan de 40e minuut. Lars van Hamond krijgt de bal ingespeeld en zoekt zijn tegenstander op, waarna deze van Hamond vloert binnen de 16. Scheidsrechter van der Looij staat er vlakbij en bedenkt zich niet. De bal gaat op de stip en wordt, zoals wel vaker, neergelegd door Haike van Heesch. Deze plaatst het leer doodkalm in de linkerhoek voor de 1-0. Boxtel denkt de rust met deze voorsprong in te gaan, maar niets is minder waar. Riel forceert enkele minuten later een corner na een uitbraak. Deze wordt genomen en vanaf de doellijn binnen geschoten. In plaats van de 1-0 gaan beide ploegen dus met een 1-1 rusten.

Na de rust is de beginfase duidelijk voor Riel, waar BOC weer zoekende is. Toch zijn de beste kansen hierna voor Boxtel, als achtereenvolgens Owen Kemps en Lars van Hamond op doel kunnen koppen echter, zonder het gewenste resultaat. Na een uur spelen wisselen Jochem van der Hoeven, Lars Timmers en Gino Mauriks. In de hoop nog iets te kunnen forceren nemen Jesse van Homelen en Sven van Heesch hun plaats in. Lang kan van Heesch echter niet genieten van zijn invalbeurt als hij even later na een ellenboogstoot zijn plek weer af moet staan aan Abdelatif Azammad. Even hiervoor had Riel zomaar op voorsprong kunnen komen, ware het niet dat Jaap Arts zeer adequaat reageert en een treffer voorkomt. Dan is er na een dikke 70 minuten het kantelpunt in de wedstrijd. Na een diepe bal op van Hamond wordt deze wederom gevloerd, ditmaal buiten de 16 meter. De scheidsrechter beoordeelt het echter wel als een doorgebroken speler en Jesse van den Corput moet met rood het veld verlaten. Na nog enige tijd gediscussieer en een blessurebehandeling is het uiteindelijk Jesse van Homelen die de vrije trap opeist. Hij zet zich achter de bal en schiet vervolgens via de onderkant lat de 2-1 binnen. Men zou zeggen dat met de voorsprong en de overtal-situatie Boxtel het makkelijk uit zou moeten spelen. Dit blijkt echter niet het geval als Riel in de slotminuten het betere van het spel heeft. Zij zijn zelfs nog enkele malen dichter bij de gelijkmaker, in plaats dat BOC de wedstrijd op slot kan gooien. Er valt nog wel een gele kaart te noteren voor Jochem van der Heijden van Riel, als hij in zijn poging om de gelijkmaker te maken wel erg stevig doorgaat op keeper Jaap Arts. Ondanks dat Riel dus doordrukt wat het voetbal aan de kant van Boxtel niet ten goede kwam, bleef de Munsel-defensie wel met wat moeite overeind. Na 90+ minuten boekt RKSV Boxtel niettemin een zwaarbevochten overwinning en blijven ze kort voor het eind nog steeds in de race. Aangezien HMVV gelijk speelde is het verschil in de top 3 slechts 3 punten, en is er nog van alles mogelijk.

12 mei staat de eerstvolgende wedstrijd voor RKSV Boxtel weer op het programma tegen SVG uit Tilburg met de aftrap aldaar om 14:30 uur.