RKSV Boxtel weet ook tegen koploper te winnen

Audacia 1 (zon)

5e klasse D

14 april 2024 14:30

P. Sfendylas

Sportpark Munsel
De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL
tel. 0411-674974

Op een zonovergoten en drukbezocht sportpark Munsel stond zondag een ‘topper’ op het programma, te weten BOC tegen Audacia. Na een dikke vijf minuten valt de eerste kans voor Boxtel te noteren na voorbereidend werk van Jari Klijmij en Haike van Heesch. De voorzet wordt door Valentijn Waals echter niet tot doelpunt gepromoveerd. Na nog geen kwartier in de wedstrijd is het wel BOC wat de score opent. Er is een scrimmage voor het doel van Audacia waarna Owen Kemps het beslissende zetje geeft voor de 1-0. Meteen na de aftrap had zomaar de 2-0 kunnen vallen als Jesse van Homelen een voorzet direct op de pantoffel neemt. De bal spat echter uiteen op de lat waar deze een beter lot had verdiend. Het publiek ziet twee ploegen die voor elke meter strijden met zo nu en dan een overtreding. Over het geheel genomen een sportieve wedstrijd met toch na afloop een 7-tal gele kaarten. Na een half uur stoomt Owen Kemps na een 1-2 met Lars van Hamond op doelman Ketelaars af. Deze weet 1 op 1 in plaats van een doelpunt toe te staan, deze te voorkomen. Zo’n tien minuten voor de rust is het Audacia wat zich meldt in de 16 van BOC. Een gevaarlijk moment maar de bal gaat voorlangs. Vlak hierna krijgen de bezoekers wederom een kans maar ditmaal is het Jaap Arts die redding biedt. Kort hierop krijgt Boxtel een domper te verwerken als Lars Timmers het veld moet verlaten na een overtreding. Jelle Breuer neemt zijn taak over en doet dit naar behoren in het restant van de wedstrijd. Niettemin komt BOC in de blessuretijd nog op 2-0. Na een goede actie van Lars van Hamond wordt er een penalty gegeven die vervolgens met overtuiging door Haike van Heesch wordt binnen geschoten.

Na de rust is het Audacia wat duidelijk beter uit de kleedkamer is gekomen. Positioneel zijn er wat wijzigingen waarmee Boxtel de nodige moeite had. Na zo’n 50-tal minuten incasseert Jesse van Homelen 1 van de 7 kaarten. Hiermee zou hij een stempel op de wedstrijd gaan drukken na later zijn tweede te ontvangen en zijn team te benadelen. Zeker gezien het feit dat hij reeds was gewaarschuwd door zijn trainer en teamgenoten. Hiervoor krijgt BOC nog wel een aantal kansen, maar met de 10 man van BOC op het veld wordt Audacia sterker en sterker. In de 80e minuut weet Arts nog te redden op een inzet van Ward Ketelaars. Diezelfde speler komt 2 minuten later ongelukkig in botsing met Mitchell Vogels waarna er even paniek is in het veld. Spelers roepen heftig om verzorging voor beide spelers, en met name Ketelaars. Na enkele minuten verzorging door zowel de verzorger van BOC als Audacia gaat Ketelaars ondersteund en dizzy van het veld af. Audacia was reeds volle bak vooruit aan het spelen en BOC komt niet meer aan voetballen toe. In de blessuretijd wordt er nog door Audacia op de paal geschoten maar even later is het toch raak. Mede door het feit dat iedereen dacht dat de wedstrijd er op zat maar arbiter Sfendylas trok er een dikke 15 minuten blessuretijd bij. Audacia zet uiteraard alles op alles en weet in de 98e minuut de 2-1 te scoren. Na een scherp indraaiende hoekschop verdwijnt de bal via-via tegen de touwen. Voor de Rood-Witten volgen er nog een 7 hachelijke minuten met enkele gevaarlijke momenten, maar de defensie blijft met verve overeind. Na het laatste fluitsignaal kan men niet anders concluderen dat Boxtel toch weer een resultaat heeft neergezet.

Volgende week 21 april speelt RKSV Boxtel uit tegen Nederwetten met de aftrap aldaar om 14:30 uur