RKSV Boxtel snijdt “De Bocht” af

5688MB
OIRSCHOT
tel. 0499-572309

Meteen na de aftrap klopt De Bocht’80 al op de voordeur bij BOC. Deze aanval draait niet uit op een doelpunt maar de tegencounter van Boxtel wel. Na een snelle bal door het midden wordt deze opgepikt door Gino Mauriks, welke de achterlijn weet te halen. Zijn voorzet is op maat en vindt het hoofd van Lars van Hamond die tegendraads de 0-1 binnenkopt en dit alles binnen 50 seconden. Een zeer vlugge openingstreffer maar De Bocht laat het hier niet bij zitten. Met enkele zeer balvaardige spelers komen ze er ook af en toe gevaarlijk uit. Lang kan Boxtel ook niet van de voorsprong genieten want na 9 minuten vindt ook de Oirschotse ploeg het net. Na een harde uithaal van de linksbuiten waar Jaap Arts in eerste instantie nog bij zit is hij in het vervolg op de inzet van de rechtsbuiten kansloos en staat het 1-1. Het spel gaat vervolgens over en weer zonder dat er echte kansen worden gecreëerd. Toch is het wederom Boxtel wat na een klein half uur toch weer weet te scoren na een misverstand achterin. Bij een terugspeelbal van De Bocht is het Stijn van der Steen die oplettend is en de bal op de achterlijn weet te bemachtigen. Hij behoudt het overzicht en ziet Lars van Hamond vrij staan. Deze heeft de hoek voor het uitkiezen en schiet de 1-2 beheerst binnen. In de laatste minuten begint de ploeg uit Oirschot flink druk te zetten met nog een grote kans tot gevolg maar de bal gaat voor de goal langs alles en iedereen. Vlak voor tijd is er ook nog een uitstekende vrije trap maar hier brengt de lat redding voor de Boxtelse defensie. Wat de eerste helft betreft komt Boxtel in de eindfase een paar keer met de schrik vrij.

In de tweede helft moet De Bocht uiteraard komen maar zijn de kansen sporadisch. Dit geldt ook voor Boxtel maar is de stand natuurlijk in hun voordeel. Pas na een dik uur spelen is er feitelijk de eerste kans en deze was voor BOC. Na een vrije trap te hebben gekregen zet Jesse van Homelen zich achter de bal. Net zoals in de eerste helft gaat deze eveneens via de lat achter. Ondertussen zijn er ook de (on)nodige kaarten gevallen, zelfs voor de bank van De Bocht, waardoor sommige spelers wat voorzichtiger erin staan. De Bocht blijft pressie zetten maar krijgt Boxtel niet op de knieën. Dit levert niet het meest memorabele voetbal op maar daar heeft de defensie van Boxtel geen boodschap aan. Er is een ongeschreven wet in het voetbal dat een ploeg die alles op alles zet om nog een gelijkmaker te forceren vaak tegen een tegentreffer aanloopt. Zo was het ook zondagmiddag in Oirschot het geval na een 75 minuten. Na een lange bal naar voren die tussen Lars van Hamond en de keeper viel, zijn het beide spelers die er uiteraard als eerste willen zijn. Gelijktijdig daar aangekomen maakt van Hamond in zijn passeerbeweging een overtreding op de mee terug gelopen verdediger. Deze wordt echter niet opgemerkt door de arbiter en de gescoorde 1-3 wordt goedgekeurd. Dit tot groot ongenoegen van spelers van De Bocht die vervolgens verhaal gaan halen maar de scheidsrechter wijkt niet en telt de treffer. Feitelijk is de wedstrijd op dat moment gespeeld maar achterover leunen kan Boxtel niet want De Bocht blijft komen. Er volgt nog een offensief maar Boxtel blijft, mede dankzij enkele wissels, relatief makkelijk overeind. Na 90 minuten klinkt het eindsignaal en boekt BOC een goed resultaat tegen de nummer 2 van de competitie.

4 februari speelt Boxtel thuis tegen SDO’39 uit Lage Mierde met de aftrap om 14:30 uur op sportpark Munsel.