Boxtel wint in doelpuntrijke pot voetbal

Nederwetten 1 (zon)

21 april 2024 14:30

J.C. van Uden

Sportpark De Koppel
Koppeldreef 2
5674NA
NUENEN
tel. 040-2836296

BOC begon zondag slap en strijdloos aan de wedstrijd en had na 15 seconden reeds tegen een achterstand aan kunnen kijken. Doelman Arts redde echter prima en deed dit direct hierop wederom. Wie dacht dat Boxtel hierdoor wakker geschud zou zijn, had het bij het verkeerde eind. Misschien had dit alles te maken met wijzigingen na diverse blessures en schorsingen, of wellicht een geval van onterechte onderschatting? Hoe dan ook komt BOC na 12 minuten alsnog op achterstand te staan. Na de 5e corner van Nederwetten is het raak als een kopbal van Joey Ruhl de 1-0 aantekent. Zou er dan toch een einde komen aan de goede reeks van de Rood-Witten? Feit is dat behalve een paar acties van Waals en van Hamond hier nog maar weinig tegenover staat. Nederwetten krijgt nog vóór BOC een goede kans om te scoren, in een 1 tegen 1 situatie met keeper Arts. Maar dan wordt de Munselploeg vlak voor rust in het zadel geholpen door doelman van den Boogaard van de gastheren. In enkele minuten tast hij drie keer mis en is de comeback een feit. Eerste keer na goed doorlopen van Lars van Hamond op de keeper, die niets anders meer rest dan hem naar de grond te trekken. De daaropvolgende strafschop wordt door Haike van Heesch koelbloedig binnen gewerkt. Twee minuten later wordt Jelle Breuer aan de rechterkant op avontuur gestuurd. Zijn hierop volgende inzet lijkt houdbaar maar schiet onder van den Boogaard zijn lichaam door. De oplettende Waals staat goed om het beslissende zetje te geven. Zo gauw Nederwetten heeft afgetrapt is er alweer een vrije trap voor BOC. Deze wordt genomen door Gino Mauriks die de bal de 16 in krult. Hier staat Owen Kemps die boven alles en iedereen uittorent en de 1-3 binnenkopt. Het is ook met deze stand dat de teams de thee opzoeken.

In de 50e minuut denkt BOC zijn 2e strafschop te krijgen als wederom van Hamond onreglementair wordt gestuit in de 16. Voor wellicht iedereen een duidelijke pingel maar arbiter van Uden wuift de protesten weg. Zoals zo vaak in het voetbal zul je dan zien dat de tegenstander scoort, wat ook nu gebeurde. Na slecht verdedigen van de Rood-Witte defensie kan Tom Raaijmakers scoren met een simpele schuiver. Het staat 2-3 en het verschil is weer minimaal. Gelukkig herpakt Boxtel zich vlot en domineren ze de wedstrijd vanaf minuut 60. Binnen 5 minuten weet BOC weer 3 x te scoren en is de wedstrijd gespeeld. Nadat eerst Jelle Breuer een grote kans mist is Lars van Hamond wel succesvol. Na een actie snijdt hij de 16 in en laat de doelman met een prima schot kansloos. Vlak hierna is er een prima voorzet over rechts die door Valentijn Waals op waarde wordt geschat. Hij komt goed voor zijn man en scoort de 2-5. Direct na dit doelpunt wisselt BOC twee keer en met name Levi van den Brand valt prima in. Bij een van zijn eerste balcontacten bedient hij na een goede actie van Hamond die de 2-6 laat noteren. Ook Jelle Breuer pikt nog zijn doelpunt mee na een goede voorzet van Owen Kemps voor de 2-7. Het slotakkoord is dan nog wel voor Nederwetten als zij de 3-7 weten te scoren.

Niettemin wederom een overwinning die aan de reeks van ongeslagen wedstrijden wordt geplakt.

Zondag 28 april speelt RKSV Boxtel thuis tegen Riel met de aftrap op Munsel om 14:30 uur.