RKSV Boxtel blijft stijgen

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

De wedstrijd tegen Hulsel begon een paar minuten te laat vanwege het late arriveren van de arbiter. Deze was per abuis naar het sportpark in Hulsel gereden. Dit was deze middag zowat het enige foutje van de leidsman, hij floot een prima partij. BOC ging weer eens als een speer van start. Na de aftrap werd de bal terug gelegd op laatste man Jari Klijmij, welke vervolgens een prima pass gaf op rechtsbuiten Jelle Breuer. Deze omspeelde zijn directe tegenstander en bood Lars van Hamond een niet te missen kans. 1-0 na enkele seconden zonder dat Hulsel nog maar één keer de bal had geraakt. Gaandeweg de eerste helft weet Boxtel zich flink wat kansen te scheppen, waar Hulsel slechts sporadisch in de buurt van de 16 van Boxtel komt. Vooral als de twee buitenspelers van BOC in balbezit kwamen was het alle hens aan dek voor Hulsel. Er is wel een moment waar Hulsel op gelijke hoogte had kunnen komen. Als twee BOC-spelers te vroeg instappen is het linksbuiten Kobe van Hulsel die gevaarlijk op kan komen. Eenmaal in positie ziet hij zijn inzet echter net langs gaan. Er volgen nog een behoorlijk aantal kansen via onder andere Jesse van Homelen. De grootste kans is misschien nog wel vlak voor rust. Na een schot van Jelle Breuer wordt deze tot corner verwerkt door Stan van de Berg. Eenmaal genomen wil een Hulsel-verdediger de bal ruimen. Hij schiet daarbij snoeihard tegen zijn eigen keeper aan, die zo onbewust zijn ploeg behoedt voor een grotere achterstand.

In de rust wordt Haike van Heesch gewisseld voor Gino Mauriks. Meteen zijn er weer enkele aanvalspogingen van BOC: Mitchell Vogels kopt gevaarlijk in, een vrije trap van Jesse van Homelen wordt tot corner verwerkt en Lars van Hamond knalt keihard op doel maar helaas recht op de keeper. Na dit alles verliest Boxtel enigszins de grip op het middenveld, waardoor Hulsel meer tot aanvallen kan komen. In de 62e minuut is er al een kansje maar vijf minuten later valt de gelijkmaker daadwerkelijk. Na een voorzet van linksbuiten Habets is het Jochem Snellen die onbedreigd de 1-1 binnen kopt. Maar zoals wel vaker deze competitie moet de tegenstander eerst op gelijke hoogte komen waarna BOC door begint te pakken. Eventjes werd er wel gedacht aan de heenwedstrijd bij Hulsel toen BOC met 0-2 voor kwam maar uiteindelijk toch met 3-2 verlies aan het kortste eind trok. Zover zou het vanmiddag niet komen want in de 73e minuut stuurde van Homelen met een snelle uitval Lars van Hamond weg, die vervolgens keurig de 2-1 voorsprong aantekent. Het daaropvolgende slotakkoord mocht er ook zijn. In blessuretijd bereikt Lars van Hamond met een lobje Jelle Breuer. Het onvermoeibare ‘Breuertje’ produceert zelf ook een prachtig lobje en keeper van de Berg moet machteloos toezien hoe ook de 3-1 binnen valt. Daarmee is BOC nu zes wedstrijden achtereen ongeslagen en opgeklommen naar de derde plaats op de ranglijst.

Zondag 10 maart gaat Boxtel op bezoek bij de buren van LSV te Lennisheuvel. De aftrap aldaar is om 14:30 uur.